KÓŁKO TEATRALNE – propozycje zabaw

Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze,
czarodziejskie jest to, na co patrzę.
Gdy się tylko podnosi kurtyna,
to od razu czar działać zaczyna…

Zajęcia teatralne są bardzo ważne w pracy pedagogicznej, ponieważ łączą w sobie wszystkie typy ekspresji dziecięcej tj. słowna, muzyczna, ruchowa oraz plastyczna. Poprzez zabawy teatralne dzieci rozwijają wyobraźnię, doskonalą mowę, są bardziej uwrażliwione na piękno muzyki i sztuki. Rozwija się także u nich płynność ruchu, są bardziej śmiałe i odważne.  Poprzez takie zajęcia u przedszkolaków kształtuje się osobowość, postawy moralne, jak i wzmacnia się poczucie własnej wartości. Dzieci chętnie wcielają się w role różnych postaci, naśladują, odczuwają emocje, pragną przeżywać przygody bohaterów bajkowych. Edukacja teatralna daje przedszkolakom wiele radości i satysfakcji, motywuje do podejmowania nowych zadań, ale jest przede wszystkim dobrą i owocną zabawą.

Kochane Przedszkolaki witamy Was serdecznie! :)

Przykro nam, że nie możemy się spotkać na zajęciach z koła teatralnego, razem się pobawić, pośmiać, a także nauczyć się jeszcze wiele ciekawostek o teatrze. Mamy nadzieję, że pamiętacie nasze zajęcia i miło je wspominacie. Oczywiście nie możemy się doczekać, aż znowu w naszej grupie teatralnej radośnie i owocnie spędzimy czas.

1. Jak zapewne pamiętacie, uczyliśmy się podczas zajęć piosenki o teatrze pt. „Magiczne miejsce”. Teatr jest magicznym miejscem, gdyż odbywają się w nim czarodziejskie przedstawienia. Prosimy odsłuchajcie piosenkę i spróbujcie ją sobie przypomnieć. Chętnie zaśpiewałybyśmy ją razem z Wami.

https://www.youtube.com/watch?v=JitEZdvs0aQ

„Magiczne miejsce”

1.Teatr to jest widownia i scena.
Niby nic magicznego w tym nie ma,
aż do chwili, gdy nagle na scenie
dziwne zacznie się przedstawienie.

Ref. Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze,
czarodziejskie jest to, na co patrzę.
Gdy się tylko podnosi kurtyna,
to od razu czar działać zaczyna.

2. Każda bajka się staje prawdziwa
Gaśnie światło i scena ożywa.
Wszystko może się zdarzyć na scenie.
Działa czar, póki trwa przedstawienie.

Ref. Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze…

3. Teatr gra. Każdy ma, czego szuka.
A to wszystko nazywa się sztuka.
Gdy dorosnę, to może tu wrócę,
żeby zagrać na scenie w tej sztuce.

Ref. Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze…

BRAWO Kochani! Pięknie zaśpiewaliście! :)

2. Teraz nasi mali aktorzy chciałybyśmy, abyście obejrzeli krótki filmik „Jak powstaje spektakl teatralny?”, ale także przypomnieli sobie wiele pojęć, o jakich mówiliśmy na zajęciach, tj. scenografia, kostiumograf, aktorzy.

 https://www.youtube.com/watch?v=TkBHN9TYP-0

3. Czas na piosenkę! Zapraszamy na „Teatr chmur”- zwróćcie uwagę, jakie chmury mają kształty. Możecie także popatrzeć w niebo, gdy będą chmurki i spróbować odgadnąć czym lub kim one są, jakie formy przybrały i w co się zamieniły :)

 https://www.youtube.com/watch?v=sE9X6mxtRRE

4. Oto propozycja zabaw dla Was. Prosimy zaproście Rodziców i rodzeństwo do wspólnej zabawy w teatr. Zabawy te odbywały się na naszych spotkaniach teatralnych, wiec na pewno je pamiętacie.

„Maski” - Uczestnicy zabawy siedzą na dywanie. Wybrana osoba przykłada obie ręce zasłaniając twarz, następnie opuszcza je na dół zostawiając na swojej twarzy jakąś minę/grymas, następnie ponownie przykłada ręce do twarzy przeciągając je w dół (tak jakby zsuwała maskę) i wykonuje gest rzucenia maski w kierunki innej osoby. Wybrana osoba zakłada niewidzialną maskę, przybiera minę pokazaną wcześniej przez daną osobę, a następnie po ściągnięciu wymyśla swój grymas, ściąga tę maskę i wysyła do innej osoby.

 ”Kociołek czarownicy” – Rodzic mówi dziecku, że ma różne czarodziejskie mikstury i pyta się go czy ma ochotę sprawdzić ich działanie. Dziecko udaje, że trzyma w ręce buteleczkę z magicznym płynem. Na znak Rodzica wykonuje ruch naśladujący wypicie płynu, a następnie Rodzic mówi, jaką magiczną właściwość posiada „wypita” mikstura. Zadaniem dziecka jest przedstawić adekwatne do tego reakcje (własnym ruchem ciałem, mimiką twarzy), np. mikstura miłości, eliksir młodości, mikstura na sen, eliksir śmiechu itp.

„Lustra” - Rodzic z dzieckiem stoi naprzeciwko siebie – jedno z nich jest lustrem, które musi naśladować ruchy osoby stojącej przed nim. Potem następuje zamiana ról.

„Śmieszne kroki” – Dziecko musi wymyślić dziwny/śmieszny sposób, w jaki będzie się poruszać kolejna osoba/osoby. Następnie reszta uczestników zabawy naśladuje wymyślony krok, potem dziecko wybiera inną osobę, która wymyśla śmieszne kroki.

„Rzeźbiarz” – Zabawa w parach – jedna osoba z pary jest rzeźbiarzem, a druga materiałem, z którego powstaje rzeźba (materiał poddaje się ruchom rzeźbiarza). Zadaniem rzeźbiarza jest ułożenie rzeźby w wybrany sposób, a następnie nadanie jej tytułu. Potem następuje zamiana ról.

 Jak zrobić teatr w domu?  - https://www.youtube.com/watch?v=ylqG4rVl4Ys

5. Przygotowałyśmy dla Was parę teatrzyków kukiełkowych do obejrzenia. Zaproście Rodziców i rodzeństwo do wspólnego oglądania. Miłej zabawy! :)

Czerwony Kapturekhttps://www.youtube.com/watch?v=zrMHsT2N9TU

Kozucha Kłamczucha –  https://www.youtube.com/watch?v=vVpVoYIjJCM

Szewczyk Dratewkahttps://www.youtube.com/watch?v=P9TaK5h6w0A

Jaś i Małgosia - https://www.youtube.com/watch?v=AY5UkqsLsBw

Kłopoty Burka z podwórkahttps://www.youtube.com/watch?v=wBRsQ5C_nlg

 

Dziękujemy za spotkanie, życzymy Wam dobrej zabawy i miłego oglądania teatrzyków kukiełkowych. Do szybkiego zobaczenia na zajęciach teatralnych. Pozdrawiamy serdecznie! :)

Opiekunowie koła:

Maria Filip

Łucja Glazer

Autorem wpisu jest , utworzono: 22 maja 2020 o 12:24

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>